معایب جراحی لازک چشم چیست؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

معایب جراحی لازک چشم چیست؟

معایب جراحی لازک چشم عبارتند از:

زمان بهبود بینایی طولانی تر در مقایسه با عمل لیزیک چشم. بسیاری از بیماران لازک بینایی عملکردی خود را برای حداقل یک تا دو هفته به طور کامل بازیابی نمی کنند تا زمانی که چشم آنها بهبود یابد، که مشابه زمان بهبودی است که در جراحی چشم PRK تجربه می شود. بیماران لیزیک اغلب روز بعد از عمل دید خوبی دارند.

عمل لازک چشم معمولاً درد و ناراحتی بیشتری نسبت به لیزیک ایجاد می کند، اما احتمالاً درد کمتری نسبت به جراحی PRK دارد.

بیماران باید برای حدود سه یا چهار روز پس از عمل لازک چشم از “لنز تماسی بانداژ” استفاده کنند تا به عنوان یک لایه محافظ بین پلک های چشمک زن شما و سطح چشم درمان شده عمل کند، که پس از لیزیک لازم نیست.

بیماران باید چند هفته بیشتر از پس از عمل لازک چشم از قطره های استروئیدی موضعی استفاده کنند.

لازک چشم  در بهترین مرکز  تخصصی لازک چشم در کرج یک جایگزین رایج برای جراحی لیزیک است و برای درمان تمام عیوب انکساری شایع از جمله نزدیک بینی (کوتاهی بینایی) ، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود. این روش همچنان یکی از ایمن ترین روش های جراحی لیزر چشم است. در ادامه بیشتر با این نوع جراحی لیزر چشم آشنا می شویم.

همه چیز درباره لازک چشم:(LASEK) 

LASEK (Laser Assisted Epithelial Keratomileusis) یا لازک چشم یک جایگزین رایج برای جراحی لیزیک است و برای درمان تمام عیوب انکساری شایع از جمله نزدیک بینی (کوتاهی بینایی) ، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود. این روش همچنان یکی از ایمن ترین روش های جراحی لیزر چشم است. در ادامه بیشتر با این نوع جراحی لیزر چشم آشنا می شویم.

لازک چشم چیست؟

لازک چشم نوعی محبوبیت از عمل جراحی تصحیح بینایی است که می تواند برای درمان نزدیک بینی (کوته بینی) ، دور بینی (دور بینایی) و آستیگماتیسم استفاده شود. اصل لازک چشم شامل استفاده از نوع خاصی از لیزر برای تغییر دقیق شکل قرنیه شما (بافت شفاف گنبدی شکل جلوی چشم شما) برای بهبود بینایی است.

به طور معمول تصاویر به وضوح در شبکیه چشم پشت شما متمرکز می شوند؛ زیرا پرتوهای نور به درستی خم می شوند تا با سطح شبکیه تماس بگیرند. با نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم، نور به اشتباه خم می شود و در نهایت در جای دیگری متمرکز می شود، در نتیجه تاری دید ایجاد می شود. به طور سنتی، تاری دید با خم شدن (شکستن) اشعه های نور با عینک یا لنزهای تماسی اصلاح می شود. اما تغییر شکل قرنیه نیز باعث انکسار لازم می شود.

نحوه انجام لازک چشم

- قطره چشم بی حس کننده موضعی روی هر دو چشم قرار می گیرد.

- از محلول الکل برای جداسازی آرام سلول ها از سطح قرنیه استفاده می شود.

- سلول ها به آرامی کنار می روند.

مقدمه ای بر لازک (LASEK) یا پی آر کی (PRK)

نوعی اصلاح لیزری عیوب انکساری چشم است که در آن لیزر از سطح قرنیه (پس از برداشتن سلولهای سطحی یا اپیتلیوم توسط الکل رقیق شده و یا بوسیله هاکی نایف)، شروع به تراشیدن نمره چشم بیمار با دقت بالا میکند. PRK در افرادی که قرنیه نازک یا اختلالات قرنیه ای خاص دیگر مانند دیستروفیهای قرنیه و یا زخم راجعه قرنیه دارند، مناسبتر است. همچنین در افرادی که احتمال برخورد ضربه ای مانند مشت به چشم را دارند (به علت احتمال جابجا شدن لایه یا فلپ ایجاد شده توسط فمتولیزیک حتی سالیان پس از عمل در اثر ضربه مشت)، مانند رزمی کاران، مناسبتر است. PRK در  سال 1995 میلادی جهت اصلاح نزدیک بینی، و در سال 1998 برای اصلاح دوربینی مورد تاییدیه FDA (انجمن غذا و داروی آمریکا) قرار گرفت و بسیار کم خطر است.

مراحل عمل لازک (LASEK) یا پی آر کی (PRK)

پس از معاینه کامل و عکس برداری چشم و تعیین روش لازک توسط چشم پزشک، مراحل عمل در روز عمل به این صورت خو اهد بود:

  1. تمیزکردن دور چشم بوسیله محلول رقیق شده بتادین (بتادین 5%)
  2. پس از دراز کشیدن فرد روی تخت یک شان جهت استریل نگه داشتن محدوده عمل روی چشم قرار داده میشود.
  3. ریختن قطره بی حس کننده و قطره آنتی بیوتیک در چشم تا هیچ گونه دردی حین عمل احساس نشود. در حین عمل فرد به هیچ عنوان دردی را حس نمیکند منتها احساس عمل روی چشم را خواهد داشت.
  4. گذاشتن اسپکولوم یا باز نگهدارنده چشم تا فرد قادر به پلک زدن حین عمل نباشد.




:: برچسب‌ها: لازک چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: